Hundar jag har haft

Första hunden jag hade var en dalmatiner vid namn Pajas. Han hade jag från att jag föddes till jag blev sex år gammal. Om jag skulle beskriva Pajas med tre ord skulle det vara: Vacker, intelligent och uthållig. Pajas var en mycket bra barnvakt och jag ska definitivt skaffa mig en Dalmatiner senare i mitt liv :) Aktiviteter Pajas har genomfört: Valpkurs, Lydnadskurs och utställningskurs.
(bilden är tagen från google)

Andra hunden var en rhodesian ridgeback som hette Sally. Om jag skulle beskriva henne med tre ord så skulle det vara: Mysig, Barnkär och beskyddande. Sally var den hunden man tog med sig ut när det var mörkt och läskigt ute, henne hade jag från att jag var fem år till jag blev femton. Sally var den hunden som jag har haft starkast band med. Aktiviteter sally har genomfört: Lydnadskurs, klickerkurs, aktiveringskurs och valpkurs.

 

Tredje hunden är ju då Majken min franska bulldog. Majken är min första egna hund som jag tävlar agility med, om jag skulle beskriva Majken med tre ord så skulle det vara Aktiv, Mammig och lätthanterlig. Majken ser jag som min bortskämda bebis. Majken har jag haft sen jag var tretton :) Kurser Majken har genomfört: Lydnadskurs, grundkurs, Agilitykurs 1,2 & 3.

 

 


Kommentarer
Postat av: sara

franska bulldogar.. så söta!!

2012-01-24 @ 22:04:18
URL: http://leatherandfeather.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0